Monday 1 May 2017

Elu on eneseparoodia

Kui ma olin noor, siis mul oli au töötada ühe Eesti Televisiooni ägedaima meessaatejuhiga. Ta oli selline mees, et mehed Jõhvi poes küsisid kas nad võivad talle osta Vana-Tallinnat ( mille ta kinkis mulle) ja üks proua keeldus andmast intervjuud kellelegi teisele kui talle. Ta on vaieldamatult väga äge. Lihtsalt, kui su elu koosneb nii paljudest tutvustest on üsna loomulik, et võib juhtuda nii nagu meil- oli meeleolukas grillimine mäekeemiku Jaanuse pool ja staar alustas intervjuud: "Kukruse kaevurid ei aimanudki millise kulla nad toovad maa alt, kuni tulid sellised mehed nagu Peeter..." "Jaanus" - püüdis keemik lõkke kõrval parandada. Staar rehmas käega ja jätkas: "Olemegi siin Peetri kodus ja uurime, kas igast lõkkest võib leida Eesti kulda..." Edasine jääb montaazhisaladuseks. Täiesti allaandnud Jaanus lasi end 33 korda Peetriks nimetada ja enamuse lõikasin ma selles intervjuus ka välja. Mõeldes nooruse uljuses pahuralt - kuidas nii võib.
Täna - oli meie väga toreda võttemeeskonna "Ehitades Eestit" võte Teenuse "Teeme ära" talgutel. Ikkagi peaaegu mu kodukandis. Kihutasin kohale ja asusin kohe kohalikega sotsialiseeruma. Panin pähe tuttmütsi ja selga dressid, et võita usaldus ja saada jutule. Põõsas tuhnivad naised rääkisid küla elust ja tõstsid esile külavanemat - mu meelest Kaljut. Igatahes tundus Kalju väga tore mees ja ma kiitsin teda kõigile 20nele talgulisele. Pealegi tegi Kalju pilte. Ma tutvustasin teda ka kuulsale saatejuhile Indrek Treufeldile ja kiitisin ta teadmisi kohaliku elu osas. Lisades, et " On hea elada külas, mida juhib selline patrioot nagu Kalju". Ka tema abikaasale, Sirjele, oli mul aega öelda - et Kaljuga on teil vedanud. Kui ma siis enne talgute lõppu olin võttegrupile väljanuianud rahvale pakutavast stritslist mahlakamad tükid, tuli Kalju ja näitas kodukandi pildialbumit. Suurepärased fotod - ma kujutasin ette, et neid läheb saates vaja. Seetõttu võtsin ka meiliaadressi - asusin kohe hooga kirjutama. Mees köhatas hääle selgeks ja ütles võimalikult neutraalselt- "Heino...."
Kaks päeva tagasi olime Eesti Meistrivõistlustel kulturismis ja fitnessis ning meil rippusid kaelas "treenerite" kaardid. Kusjuures Indrek võiks seda ametit ka pidada, ta ennustas kolmes voorus järjest õige võitja. Mind lohutab selles eneseparoodias ainult tema naise saadetud prosecco - sulgudes - valge.

No comments: